יו״ר חברת נמל חיפה, אשל ארמוני, נשא דברים בפני באי ועידת PORT2PORT שהתקיים ביום רביעי האחרון בגני התערוכה בתל אביב ודיבר בעיקר על העתיד שקרב ובא ועל ההיערכות שנמל חיפה מבצע לקראתו.
״כיצד ניערך נכון?״, שאל ארמוני, וציין כי עדיין לא ידוע איך תשפיע המגמה של המגמה של גידול האניות על הנמלים הקיימים, מה תעשה הקמעונאות הגלובלית לשרשרת האספקה וכיצד תשפיע מגמת האוטומציה והכלים האוטונומיים על הענף.
אלא שלדברי ארמוני ״העתיד כבר כאן. כי בתעשייה שהיא רוויית תשתיות לוקח הרבה זמן להשתנות ולשנות כיוון ואנחנו חייבים כבר עכשיו – כלומר אתמול – להתחיל את השינוי כי הוא לוקח זמן״.
צפו בדבריו של אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, בכנס PORT2PORT 2018:
יו״ר חברת נמל חיפה התייחס למו״מ בין העובדים, ההסתדרות, חברות הנמל ומשרדי הממשלה וציין כי יש לו מספר מילים לומר בנושא זה: ״אלף, בניגוד למה שאתם שומעים מהתקשורת אני סבור שניתן להגיע להסכמות בין המדינה, ההסתדרות והוועדים בטווח הזמן המיידי. בית, אין לטעמי אף סוגיה עקרונית שאינה ניתנת לגישור. גימל, ללא ספק ניתן וצריך לשפר את הדינמיקה של המו״מ – דיונים צריכים להתחיל בזמן, להסתיים בזמן, צריך להיות סיכום דיון - כך חונכתי. אבל למרות כל זאת יש התקדמות במו״מ, ואם זה היה תלוי בי ניתן היה לסגור את הפערים תוך שבוע. דלת, כל הנתונים החשובים נמצאים על השולחן, באשר לנתונים שחסרים – וחסרים כמה נתונים – הרי שניתן לדחות החלטות מסוימות עד שיהיו בידינו הנתונים הללו בלי לפגוע כלל בהגעה להסכמות כאן ועכשיו בנושאים העקרוניים ביותר. הא, אין שום סיבה בעולם שהתעשייה והציבור ישלמו על קושי בקבלת החלטות של חלק מהגורמים המעורבים ישירות במו״מ כמו גם לא על תרגילי אגו וכוחנות למיניהם. מי שרוצה תיאטרון שיילך לתיאטרון, מי שרוצה להתאגרף שיחפש זירה אחרת״.
ארמוני הוסיף כי ״הגיע הזמן לסגור עניינים ובשביל זה לא חייבים בית משפט״. ארמוני ציין כי ״יש לסכם את הרפורמה מהר ככל שאפשר וכך נתפנה כולנו להתמקד בהתייעלות ושיפור השירות ובהיערכות לעתיד״.