התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

אבי אדרי בועידת PORT2PORT 2018: רוצים משקיע אסטרטגי בנמלים

אבי אדרי בועידת PORT2PORT 2018: רוצים משקיע אסטרטגי בנמלים

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: ״אנו דורשים הכרעות כאן ועכשיו. 1300 עובדים קמים כל בוקר, מסתכלים ממול, רואים נמל קם, ואילו אצלם עדיין לא נחתם בטחון תעסוקתי, אין אצלם תשתיות חדשות. כל בוקר שלנו הוא כך. לא סתם הסיר גלש והכל התפוצץ״
27.06.18 / 14:27
אבי אדרי בועידת PORT2PORT 2018: רוצים משקיע אסטרטגי בנמלים
צילום: פאבל טולצ'ינסקי
אבי אדרי בועידת PORT2PORT 2018: רוצים משקיע אסטרטגי בנמלים
צילום: פאבל טולצ'ינסקי
אבי אדרי בועידת PORT2PORT 2018: רוצים משקיע אסטרטגי בנמלים
צילום: פאבל טולצ'ינסקי
אבי אדרי בועידת PORT2PORT 2018: רוצים משקיע אסטרטגי בנמלים

״אפשר ללכת במקביל. אפשר להשיג בטחון תעסוקתי, ולראיה השגנו בטחון תעסוקתי למשך 10 שנים מפתיחת התחרות בנמלים. ואפשר במקביל לדאוג לתחרות שיוויונית״, כך אמר אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, במסגרת פאנל ייחודי שנערך במסגרת ועידת PORT2PORT 2018, שננעלה בשבוע שעבר.

 

הפאנל, אותו ניהל העיתונאי גיא זהר, נגע בליבת המחלוקות בין הועדים, ההסתדרות והממשלה ולקחו בו חלק גם מנדי זלצמן מנהל נמל חיפה, יצחק בלומנטל מנהל נמל אשדוד ועו״ד יואב צוקרמן, עד לא מזמן סמנכ״ל הפיתוח בחברת נמלי ישראל.


 

כשנשאל אדרי כיצד הוא רואה את התמונה כיום, הוא השיב שקשה כיום לדבר על שיוויוניות בתחרות הצפויה בין הנמלים הקיימים לחדשים, כפי שמבטיח השר כץ חדשות לבקרים וזאת, הן ברמות השכר והן בתשתיות. לדבריו, זה עיקר המחלוקת. הוא הבהיר שזה אינטרנס זהה של העובדים והנמל וחידד שהם בעד התחרות ושהתחרות משפרת, אבל טען שבמתכונת כיום לא יכולה להיות שיוויוניות עם הנמלים החדשים. 

 

הוא אישר את הטענה שיש אבולוציה של הסכמים קיבוציים בנמלים שיצרו רמות שכר גבוהות בנמלים הקיימים. ״אין לי ספק שהנמל החדש הולך לאוטומציה, כלומר להעסיק פחות עובדים, אולם הם גם יעסיקו עובדים בשכר מופחת מהקיים כיום בנמלים. איך אפשר לדרוש שיוויוניות כשבעצם אין לנו נקודת פתיחה זהה?״.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הוסיף וציין שאין ספק שחברת MSC תעדיף את נמל הדרום, שאותו תפעיל חברת בת שלה, על פני נמל אשדוד. ״אפרופו תחרות שיווינית. ולזה חתרנו, כשאמר השר שהעובדים באו מרצונם לקראת משקיע אסטרטגי. לא באנו מרצוננו – הובילו אותנו לשם. אנו רוצים להכניס משקיע משלנו שיכניס את האניות שלו אלינו״.

 

בהמשך הדיון נשאל אדרי האם כעת זה זמן טוב להכרעה במחלוקת והוא השיב: ״אנו דורשים הכרעות כאן ועכשיו. אנחנו נמצאים בתהליך של חמש שנים, של חוסר ודאות. 1300 עובדים קמים כל בוקר, מסתכלים ממול, רואים נמל קם, ואילו אצלם עדיין לא נחתם בטחון תעסוקתי, אין אצלם תשתיות חדשות. כל בוקר שלנו הוא כך. לא סתם הסיר גלש והכל התפוצץ״. 

 

אדרי הודה שלא הכל היה לרוחה של ההסתדרות: ״הגענו למצבים שלא אהבנו – כשהעובדים לקחו את החוק לידיים, אין אף אחד מעל החוק. צריך להיכנס לארוע ולהשלים אותו״.

 

״אני חושב שהרגולציה שחלה על הנמלים, הורגת אותם. צריכים להביא משקיע אסטרטגי.  כזה עם קו ספנות. אני מאמין בזה ומאמין שזה הפתרון בסוף״. 

 

כשנשאל מהי התחזית שלו ל- 2019, ענה אדרי: ״אין ספק שנהיה לאחר הסכם. פחות טוב, או יותר טוב, אבל אנחנו חייבים את השקט הזה. כיום אנו שוחים בתוך ביצה ולא מרימים את הראש כדי להתחיל להכין עצמנו לתחרות. אין ספק שנהיה מעבר לזה ואני מאד מקווה שיהיה מוצר מדף שנקרא ׳מכרז למשקיע אסטרטגי׳. אנו כן רוצים כזה וזה מה שאני רואה ל- 2019״.