התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

שי בן גרא בכנס PORT2PORT: נחתום על חוזה להקמת מחסן אוטומטי עד סוף השנה

שי בן גרא בכנס PORT2PORT: נחתום על חוזה להקמת מחסן אוטומטי עד סוף השנה

מנכ״ל פריץ ציין כי החברה משקיעה בימים אלה בפיתוח טכנולוגי ובהכשרת כוח האדם שלה, והכל במסגרת ההכנות לקראת המהפכה התעשייתית הרביעית. הוסיף: ״היום אוטומציה היא בגדר חובה עבור מי שפועל בתחום״
12.07.18 / 14:13
שי בן גרא, מנכ״ל פריץ. מתכוננים כבר שנתיים למהפכה התעשייתית הרביעית
12.07.18
שי בן גרא, מנכ״ל פריץ. מתכוננים כבר שנתיים למהפכה התעשייתית הרביעית

שי בן גרא, מנכ״ל חברת פריץ, השתתף במהלך כנס PORT2PORT 2018 במושב מקצועי בהנחיית איציק דנה אשר עסק בחדשנות בתחום הלוגיסטיקה בשם ״הלוגיסטיקה של המחר״. 

 

בן גרא התייחס לפעילות חברת פריץ בשנה האחרונה ואף דיבר על תכניות החברה לשנים הקרובות. 

 

בן גרא: ״זיהינו את הפוטנציאל ביצוא של האיקומרס בישראל ואנחנו מציעים היום ללקוחות העסקיים של פריץ פתרון במודל אווטסורסינג מלא, בשיתוף פעולה עם חברת TCM, המציעה ללקוחות לפתוח חנויות באתרים בינלאומיים כמו אמזון, איביי, וולמרט וסירס – ולנהל עבורם את החנות ולטפל להם בלוגיסטיקה, בתחזיות, בהזמנות ולשלוח חבילות למחסנים של אמזון ואיביי. המודל הוא מעניין כי הוא פועל על פי חלוקת רווח. למעשה, אנחנו שותפים של היצואנים הללו והרווח מתחלק בינינו״.

 

צפו בשי בן גרא, מנכ״ל פריץ, בכנס PORT2PORT: 

 

 

״מצוקת כוח האדם בתחום המשאב האנושי רק הקצינה לעומת שנה שעברה. קשה לגייס אנשים היום, ולכן שמנו לנו כיעד לפתח שני דברים היום בחברה: הדבר הראשון הוא הטכנולוגיה - אנחנו משקיעים מיליונים בפיתוחים טכנולוגיים כדי להיות מוכנים למהפכה התעשייתית הרביעית. הדבר השני הוא האנשים – אנחנו משקיעים במשאב האנושי. הצלחנו השנה להיכנס לרשימת 100 החברות הכי טובות שכדאי לעבוד בהן במשק הישראלי של BDI. אין אף חברה נוספת ברשימה זו שהיא מתחום שרשרת האספקה והלוגיסטיקה״. 

 

״אנחנו מתכוננים כבר שנתיים למהפכה התעשייתית הרביעית שהחלה להתרחש בעולם וגם בישראל ותשנה את ענף הלוגיסטיקה בכמה היבטים: אחד זה נושא השקיפות וזמינות הנתונים – הכול ב- REALTIME. מי שישכיל לקחת את כל הדאטה הזאת ולהנגיש אותה ללקוחות בצורה נוחה שתאפשר לקבל החלטות בזמן אמת יהפוך את עולם שרשרת האספקה והלוגיסטיקה להרבה יותר יעיל ומתקדם. הדבר השני זה נושא התמיכה והתממשקות האוטומטית של מערכות ה IT שלנו למערכות של הלקוח - מה שיפנה את העובדים אשר עושים זאת היום ידנית, ליעילים יותר ולהתמקד יותר בפעולות חכמות כגון ניהול, תכנון, ידע ותהליכי התייעלות אחרים״.

 

בן גרא הוסיף ואמר כי ״אוטומציה היום היא בגדר חובה עבור מי שפועל בתחום. מי שלא ישקיע באוטומציה, יהיה לו אתגר מאוד גדול לשרת את הלקוחות שלו. האתגר שלנו, כחברות TPL זה איך להשקיע עשרות מיליונים באוטומציה כאשר צרכי הלקוחות שלנו משתנים ומכתיבים פתרונות חדשים. אנחנו עובדים היום מאוד קשה עם החברות האוטומציה הגדולות בעולם ומנסים למצוא מערכות שיאפשרו לנו כמה שיותר גמישות בשנים הבאות. אני מאמין שעד סוף השנה הנוכחית אנחנו נחתום על חוזה להקמת מחסן אוטומטי״. 

 

בן גרא ציין בסיום דבריו כי פריץ קיבלה החלטה אסטרטגית להתחיל לעבוד גם עם חברות בגודל בינוני ולהעניק להם את הידע והמומחיות של פריץ. ״התחלנו עם היוזמה של שיתוף המשאבים בקיסריה לפני שנה וחצי וכיום, בעקבות ההצלחה, אנחנו מתחילים ליישם אותה גם בקריית גת וגם במרלו״גים נוספים. למוצר הזה אנחנו קוראים WeLog ופיתחנו עבורו מערכת IT מאוד ידידותית שמאפשרת גם ללקוח עם 100-200 משטחים להיכנס לעבודה איתנו. הכל נעשה דרך המערכת שפיתחנו INHOUSE״.