התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

צים: שת״פ אסטרטגי עם ברית 2M בסחר הפסיפי

צים: שת״פ אסטרטגי עם ברית 2M בסחר הפסיפי

צים נכנסת לשת״פ אסטרטגי עם מארסק ו-MSC בנתיב הסחר אסיה - ארה״ב ותפעיל יחד איתן חמישה קווי סחר משותפים. השת״פ יחל בספטמבר הקרוב ועל פי ההסכם יימשך כשבע שנים. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: פריצת דרך משמעותית עבור צים כחברה גלובלית מובילה
19.07.18 / 10:12
אניית צים. תמשיך להיות חברה עצמאית
19.07.18
אניית צים. תמשיך להיות חברה עצמאית
אלי גליקמן, מנכ״ל צים. שלח רמז דק בכנס PORT2PORT
19.07.18
אלי גליקמן, מנכ״ל צים. שלח רמז דק בכנס PORT2PORT

היום הכריזו החברות Maersk ,MSC וצים על שיתוף פעולה אסטרטגי בקווי הסחר שבין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב. שיתוף הפעולה בנתיב זה, שהוא אחד המרכזיים בסחר העולמי, יציע מגוון גדול יותר של שרותי הובלה בין נמלים באמצעות חמישה קווי ספנות ייעודיים שיציעו מגוון רחב של יעדים, קיצור זמני ההפלגה ושירותים משופרים ללקוחות. שיתוף הפעולה צפוי להביא גם להתיעלות תפעולית ולחיסכון ניכר בהוצאות החברה. נציין כי עד כה נמנעה צים משיתוף פעולה עם חברות ספנות אחרות. 

 

מחברת צים נמסר כי החל מראשית ספטמבר 2018 תיכנס צים באופן רשמי לשיתוף הפעולה האסטרטגי הגדול ביותר שלה עם ברית 2M תוך שמירה על עצמאות פעילותה ביתר הקווים שהיא מפעילה ברחבי העולם.ההסכם מול הברית נחתם לתקופה של כ-7שנים.

 

בשיחה שערכה מערכת PORT2PORT עם אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים, ציין גליקמן כי ״צים תשמור על עצמאותה ביתר הקווים שהיא מפעילה, וכי השת״פ האסטרטגי עם ברית 2M יגדיל את כמות ומגוון השירותים של החברה, יקצץ בעלויות ויביא לחיסכון ובנוסף, ייתן לצים הכרה משמעותית מול הגופים הפיננסיים הבולטים בעולם. נהיה הרבה יותר חזקים ועצמאים. העצמאות שלנו תישמר וזה רק יחזק אותנו. ההסכם מהווה הצבעת אמון ביכולותיה של צים באזור סחר זה, באמינותה ובחוסנה, מצדן של שתי החברות הגדולות בעולם״. 

 

גליקמן סיפר כי המשא ומתן התנהל מאחורי הקלעים במשך חודשים רבים, והחל למעשה הודות ליצירת אמון הדדי בין המנכ״לים ברמה האישית. ״המשא ומתן לא היה פשוט ונמשך מספר חודשים בלי הדלפות מכל הצדדים. הגענו למעמד של שותף שווה, וזה לא מובן מאליו. השגנו פריצת דרך משמעותית באמון - שחברה ישראלית קטנה מצליחה להגיע למעמד של שותף שווה מול חברות הספנות הגדולות בעולם. צים הגדילה בשנה האחרונה את פעילות הסחר שלה והיוותה למעשה תחרות שוות ערך לחברות הגדולות בעולם. אנחנו בולטים בסחר בין אסיה וארה״ב, מאסיה לניו יורק ואנחנו ראשונים בסחר מאסיה לנמל סוואנה. נמשיך לתת שירותים גם בנתיבי סחר אחרים ברשת הקווים הקיימת שלנו, תוך שיפור השירות וזמני ההובלה. הלקוחות שלנו ימשיכו ליהנות מרמת השירות המעולה של צים, כעת עם מערך שירותים משודרג״.

 

גליקמן ציין כי ״ההסכם יאפשר לנו לפעול ביעילות ובהיקף רחב יותר ולשפר את רמות השירות. נמשיך להיות חברה עצמאית ונטפח את מערך הקשרים האישיים עם לקוחותינו, תחום שבו יצא לנו מוניטין מצוין״. גליקמן הוסיף כי צים תמשיך לפתח ולהשיק יוזמות טכנולוגיות חדשות, כמו שטר המטען המבוסס טכנולוגיית בלוקצ׳יין שהחברה יזמה לאחרונה.

 

בשיחה עם מערכת PORT2PORT ציין גליקמן כי כבר בכנס PORT2PORT שלח רמז דק לגבי ההסכם המתהווה. צפו בווידיאו וגלו את הרמז:  

 

 

 

דייגו אפונטה, נשיא ומנכ״ל חברת MSC, התייחס לדברים ואמר בהודעה: ״חברת MSC שמחה לברך את צים ולקבלה לתוך שת״פ אסטרטגי זה. ההסדר החדש יבטיח רמת שירות גבוהה עבור לקוחות בכל נתיבי הסחר בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב״. 

 

גם חברת מארסק ליין התייחסה לשת״פ בהודעה משלה וציינה כי ״שיתוף הפעולה החדש יביא לחיסכון בעלויות ויספק הזדמנויות חדשות עבור לקוחות שיקבלו גישה למוצר משופר בסחר בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב, כולל שירות ישיר חדש לתאילנד״.

 

צים פעילה בסחר הפסיפי כבר עשרות שנים ומפעילה בו שני שירותים עיקריים: שירות ZCP ושירות Z7S וזוכה להצלחה ולנתח פעילות גבוה יחסית לגודלה, ואילו ברית 2M מפעילה בסחר זה חמישה קווים שונים. כאמור, במסגרת השת״פ האסטרטגי עם ברית 2M כל מערך הקווים ייבנה מחדש כך שסך הכל שלוש החברות יפעילו חמישה קווים בסחר בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב. מערך הקווים החדשים יפורסם בקרוב.