התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

מנכ"ל פריץ בוועידת PORT2PORT 2017: פיתחנו תחום חדש של לוגיסטיקה שיתופית

מנכ"ל פריץ בוועידת PORT2PORT 2017: פיתחנו תחום חדש של לוגיסטיקה שיתופית

שי בן גרא אמר במהלך מושב בכנס PORT2PORT כי הוא מעריך שהאוטומציה תיכנס לארץ במהירות בשל מחירי הנדל"ן הגבוהים והמחסור בכ"א. "התחום יעבור בקרוב מיזוגים ורכישות"
06.07.17 / 10:22
שי בן גרא, מנכ"ל Fritz
06.07.17
שי בן גרא, מנכ"ל Fritz
משתתפי הפאנל בהנחיית איציק דנה
06.07.17
משתתפי הפאנל בהנחיית איציק דנה
06.07.17
מנכ"ל פריץ בוועידת PORT2PORT 2017: פיתחנו תחום חדש של לוגיסטיקה שיתופית

מנכ"ל חברת פריץ, שי בן-גרא, השתתף במהלך כנס PORT2PORT 2017 במושב "הלוגיסטיקה של הלוגיסטיקה" ותרם לדיון במושב את מומחיותו כמנכ"ל אחת מחברות השילוח והלוגיסטיקה הגדולות בתחום.

 

שי בן גרא: "אנו מובילים את שרשרת האספקה בישראל ומעניקים את כל הפתרונות מקצה לקצה וזה מאפשר לנו לעבוד עם החברות הגדולות וחברות גלובליות בתחום. כספק אחד מעניק לך One Stop Shop אתה יכול להתמקד בתחומי הליבה ולהיות תחרותי במחיר".

 

שי בן גרא, מנכ"ל חברת פריץ, במושב "הלוגיסטיקה של הלוגיסטיקה" 

 

שי התייחס במהלך המושב למצוקת כוח האדם בתחום הלוגיסטיקה ואמר: "דור ה-Y לא בא לעבוד בלוגיסטיקה. אחד האתגרים כיום בישראל זה למצוא עובדים. זו עבודה לעיתים פיזית ואנו לא מוכנים להעסיק עובדים בשכר מינימום ובלי תנאים סוציאליים נאותים. הלחץ להתייעלות גובר, ולכן נושא האוטומציה ייכנס במהירות לתחום כדי להחזיר את השקעה על הנדל"ן. אוטומציה מאפשרת יעילות לכל מטר מרובע, ומאפשרת להעסיק פחות עובדים".

 

בשלב זה התעניין מנחה המושב, מר איציק דנה, כיצד חברות שכן מתעניינות בלוגיסטיקה צריכות להיערך לקראת כניסה לתחום. שי בן גרא: "אנחנו פיתחנו עכשיו תחום חדש שנקרא WeLog (על משקל WeWork). הכוונה היא לשרשרת אספקה שיתופית שמיועדת לעסקים קטנים ובינוניים. אנחנו מאפשרים להם ליהנות מצד אחד מכוח קניה של חברת שרשרת האספקה הגדולה בישראל ומצד שני לקבל חידושים טכנולוגיים מתקדמים כאשר הכל ממוחשב און ליין ומגיע אל הלקוח בתצורת Control Tower שפיתחנו בפריץ וכיום הוא בקדמת הטכנולוגיה בישראל".

 

בן גרא המשיך ואמר כי לדעתו תחום הלוגיסטיקה יעבור בתקופה הקרובה מיזוגים ורכישות. "כיום, מי שרוצה להיות שחקן משמעותי בשוק הישראלי חייב להיות גדול. היתרון לגודל הוא משמעותי, ולכן אני מסכים שיהיו מיזוגים אחרת יהיה קשה לשרוד".

 

בן גרא התייחס בנוסף למהפכת שוק האי-קומרס וציין כי הדבר תורם להורדת מחירים והוזלת עלויות. "שוק ה-E-commerce עבד בעבר בעיקר באקספרס וכל חבילה היתה מגיעה לחוד ובמחירים גבוהים לקילו. כיום, השוק עובר מהפכה וכל החבילות מגיעות במטוסי מטען ובמחירים של מטען. ההובלה זולה יותר ולכן המחירים יורדים והצרכן הסופי יכול לרכוש במחירים נוחים יותר".