התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

מנהל רשות המסים בכנס PORT2PORT: נערכים לפתיחת הנמלים החדשים

מנהל רשות המסים בכנס PORT2PORT: נערכים לפתיחת הנמלים החדשים

מר משה אשר הרצה בכנס על חדשנות ברשות המסים וציין כי בחודשים הקרובים תעלה מערכת שער עולמי לאוויר. "כל שרשרת האספקה כבר צריכה לעבוד בשיטה החדשה. אין ניירת"
19.06.17 / 11:59
משה אשר, מנהל רשות המסים בכנס PORT2PORT
19.06.17
משה אשר, מנהל רשות המסים בכנס PORT2PORT

משה אשר, מנהל רשות המסים, הרצה בפני באי המליאה המרכזית בכנס PORT2PORT 2017 ודיבר בעיקר על תהליך החדשנות שעובר על רשות המסים ובעיקר רשות המכס בתקופה האחרונה. מר אשר עדכן את הנוכחים כי בקרוב תתאפשר הגשת דוחות שנתיים אונליין וכי הכיוון אליה שואפת רשות המסים היא מעבר להתנהלות עם ניירת אלקטרונית בלבד - כפי שעומד לקרות עם מערכת שער עולמי.

 

"חדשנות במכס היא למעשה חלק מחדשנות כוללת ברשות המסים. בשנים האחרונות אנחנו עושים קפיצת מדרגה גדולה מאוד גדולה גם במכס וגם ביתר המקומות. מר אשר הזכיר כי עסקים עצמאיים יצטרכו להגיש בקרוב את הדוחות השנתיים שלהם למס הכנסה  בצורה מקוונת".

 

מר אשר התייחס לפרויקט שער עולמי וכינה אותו "פרויקט העשור". "יזמו אותו לפני עשר שנים והשנה הוא יעלה לאוויר. תחשבו שכל מערכת סחר החוץ של מדינת ישראל יושבת על המחשבים של רשות המסים, ואת המערכת הזאת אנחנו סוגרים ביום אחד ומעלים את המערכת החדשה. השקענו במערכת שער עולמי סכומי עתק ואנחנו מצפים להשיק אותה בחודשים הקרובים. המערכת תושק ביום אחד – נפיל את המערכת הקודמת ונעלה את המערכת החדשה ונקווה שלא יהיו יותר מדי חבלי קליטה.

 

"אתם" פנה מר אשר לנוכחים במליאה, "צריכים להתארגן, כל אחד במשרד שלו - עמיל מכס, שילוח בינלאומי וכל שרשרת האספקה צריכה כבר לעבוד בשיטה החדשה. אין ניירות, השיטה החדשה תהיה פייפר-לס לחלוטין. ואז, באמצעות מערכת הפרופיילינג שלנו נדע איזה משלוח צריך לבדוק ואיזה לא. המערכת תהיה הרבה יותר יעילה, תוכל לשחרר את הסחורה יותר מהר וזה יתמוך בקיצור זמן האספקה שלכם".

 

מר משה אשר, מנהל רשות המסים, בכנס PORT2PORT:

 

 

מר אשר הזכיר כי מספר חברות תוכנה כבר פיתחו תוכנות שמותאמות לפעילות פייפר-לס מול מערכת שער עולמי, וציין כי יש להתאים את כוח האדם ושיטות העבודה בהתאם למערכת החדשה. בהקשר זה נזכיר את המערכת שפיתחה PORT2PORT אשר הינה ארכיון דיגיטלי מתוחכם שנותן מענה ליבואן מול המכס בפעילות פייפר-לס ועונה לשם Log Box.

 

מר אשר ציין כי "כל עסק שעובר מחנות מכולת ורישום ביד להקליד לתוך מערכת ERP לא כל כך אוהב להקליד בהתחלה, אבל אחרי שנה מתרגלים ואומרים 'איך התנהלתי כל השנים? לא ידעתי מה קורה בעסק שלי!" אותו דבר פה".

 

מר אשר ציין כי חלק ממערכת שער עולמי, הכולל את המצהרים הימיים, כבר עלה לאוויר אך הדגיש כי לב המערכת יעלה בקרוב. הוא ציין כי מערכת שער עולמי הינה חלק ממערכת מסלול – מערכת של חוקיות היבוא – לא רק פיקוח על יבוא בטחוני ומוצרים דו-שימושיים, אלא מערכת שתפקידה לוודא כי כל מה שנכנס למדינת ישראל נכנס לפי תקן ולפי כל הכללים.

 

מר אשר ציין כי רשות המסים שוקדת על החלפת המשקפים במעברי הגבול אלנבי, ניצנה ונהר הירדן. לדבריו, מדובר בהשקעה כספית מאוד גדולה אך הרשות עושה זאת על מנת לייעל את העבודה, להגדיל תפוקות ולשדרג את יכולות האכיפה של הרשות.

 

מר אשר הזכיר את פתיחת הנמלים החדשים וציין כי רשות המסים נערכת לפתיחת הנמלים החדשים בין אם זה יקרה ב-2020, 2021 או 2022. "אלו נקודות מכס חדשות מבחינתנו ושם זו היערכות חדשה מבחינתו. מדובר בסכומים מאוד גדולים ואני בטוח שנקבל את התקציבים הדרושים לנו".

 

מר אשר הזכיר בנוסף את המהפכה הצרכנית הגדולה בתחום האי-קומרס והתייחס לבית המיון החדש של הדואר במודיעין. "אנשים שלנו כבר נמצאים שם והם מבצעים התאמות על מנת להיות חלק מהתהליך".

 

מר אשר הזכיר בנוסף פרויקט חדש של רשות המסים שנושאו החזר מע"מ לתיירים המבקרים בישראל שנעשה בשיתוף משרד התיירות. הוא הזכיר פיילוט שנעשה ברשת סופר-פארם במסגרתו הקבלה של התייר תעבור באופן אלקטרוני ישירות לשדה התעופה כך שהתייר רק יצטרך לאסוף בשדה את ההחזר שמגיע לו. לדברי מר אשר, הפיילוט יורחב לחנויות נוספות".

 

מר אשר סיים את דבריו באיחולי הצלחה מבחינתו אתם כל שרשרת האספקה וזה דבר חשוב ביותר למדינת ישראל, ואנחנו נעשה את החלק שלנו בצורה הכי יעילה שאפשר".