התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

יו״ר קרגו אמרפורד חושף בכנס PORT2PORT: נכנסים חזק לתחום האי-קומרס

יו״ר קרגו אמרפורד חושף בכנס PORT2PORT: נכנסים חזק לתחום האי-קומרס

יו"ר קרגו אמרפורד מצדד במיזוגים ורכישות בענף הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי, מדבר על המחסור בכוח אדם ועל הכניסה לתחום האי-קומרס בישראל – תחום שבו החברה שלו היא חלוצה בישראל
02.07.17 / 09:22
יו״ר קרגו אמרפורד חושף בכנס PORT2PORT: נכנסים חזק לתחום האי-קומרס
צילום: פבל טולצ'ינסקי
יו״ר קרגו אמרפורד חושף בכנס PORT2PORT: נכנסים חזק לתחום האי-קומרס
צילום: פבל טולצ'ינסקי
יו״ר קרגו אמרפורד חושף בכנס PORT2PORT: נכנסים חזק לתחום האי-קומרס
02.07.17
יו״ר קרגו אמרפורד חושף בכנס PORT2PORT: נכנסים חזק לתחום האי-קומרס

יוחנן פלץ, יו"ר חברת קרגו אמרפורד, השתתף במושב "הלוגיסטיקה של הלוגיסטיקה" בהנחיית איציק דנה במסגרת כנס PORT2PORT 2017. פלץ סיפר על כניסת החברה לתחום האי-קומרס בעבודה מול אתר עזריאלי דוט קום, והתייחס לנושאים שעלו בקרב משתתפי הפאנל כמו יתרונות לגודל החברה, מחסור בכוח אדם מקצועי, שימוש גובר והולך באוטומציה וכניסה לפעילות במגזר הלוגיסטיקה.

 

יוחנן פלץ: "אחרי שהתבססנו טוב בשילוח הבינלאומי וזה תחום שבו אנחנו נותנים את כל השירותים: עמילות מכס, יבוא, יצוא, ים, אוויר, כולל חקלאות, עברנו לצד השני, לצד הנוסף, שהוא הלוגיסטיקה. לפני כ-20 שנה פתחנו את המחסן הלוגיסטי הראשון שלנו ברמלה: 12 אלף מ"ר כאשר הוא נועד לשרת אך ורק את לקוחות השילוח שלנו. גם היום אנחנו לא כל כך סוטים מהמדיניות הזו. הדרישות בשוק השתנו. אנחנו ראינו את הנולד ואמרנו 'בואו נרחיב'. יש לנו תשתית רחבה ואנחנו נשענים על הסוכן הבינלאומי שלנו Ceva. גיבשנו מדיניות שאנחנו נעשה לוגיסטיקה ללקוחות שלנו, ונשתדל גם להיות הבעלים של המחסנים. על הבסיס הזה קנינו כמה מגרשים - שניים מהם נמצאים בשוהם, אחד בחיפה ואחד במודיעין.

 

 

"במודיעין התחלנו לבנות עכשיו מרכז לוגיסטי שיהיה מוכן במאי 2018 - 26 אלף מטר של לוגיסטיקה שבו יהיו גם 2,200 מ"ר של משרדים, וכל השאר לוגיסטיקה מתקדמת וחדשנית, והמבנה שייך לנו. הוא שייך לנו כי יכולנו לעשות את זה וזה נותן לנו גמישות כי בלוגיסטיקה מרוויחים בין 3%-5% ואז אם לקוח אחד עוזב, אז השנה הפכה להיות שנה לא טובה וכולי. אז אמרנו שאם אנחנו נשלוט על השכ"ד דרך הריבית, נוכל גם להגיב טוב למצבים מתפתחים של שינויים במצב הלקוחות".

 

 

פלץ דיבר על הכניסה לתחום האי-קומרס וסיפר כי לאחרונה החלה הקבוצה בשיתוף פעולה נרחב עם עזריאלי דוט קום. ״אנחנו כבר עושים את זה חצי שנה, ולמדנו עוד תחום של לוגיסטיקה״.

 

בהתייחסו ליתרון הגודל, אמר פלץ: "אני חושב שיש יתרונות לגודל אבל הרבה מאוד חסרונות, בעיקר בגלל נושא כוח אדם. נניח שיש לך 600 עובדים ואתה צריך מלגזן טוב ואתה נותן לו 20 אחוז יותר, ואז יש לך עוד 600 עובדים שרוצים תוספת 20 אחוז והנה נעלמה הרווחיות".

 

פלץ לגבי הכניסה לתחום הלוגיסטיקה: "זאת טעות גדולה לחברת שילוח בינלאומית להיכנס ללוגיסטיקה, זה עסק קשה, הרבה כסף וזמן והמון הוצאות קבועות. בשילוח בינלאומי ההוצאות ברובן משתנות: הוצאות על עובדים, בניגוד ללוגיסטיקה שם יש התחייבות לשכ"ד, לארנונה, לחשמל ועוד. חברה לשילוח בינלאומי שהיא בדרך כלל גמישה לא יכולה לדעת לטפל בעניין הזה. אני לא רואה חברות שילוח שנכנסות עכשיו ללוגיסטיקה. אני כן רואה מיזוגים: חברות שילוח שיקנו חברות לוגיסטיקה ולהיפך. אבל להיכנס להרפתקה של לוגיסטיקה עם מלגזות וציוד, אנשים ועם חוסר גמישות בנושא כוח אדם - לדעתי לא יהיה".

 

פלץ התייחס גם לנושא האוטומציה והצהיר כי קרגו אמרפורד הולכת לאוטומציה. "יש לנו את הלקוח הנכון, וזה עיסוק באי-קומרס. במחסן החדש שלנו במודיעין יש חלק שהוא 20 מ' גובה, ואנחנו הולכים לרכוש מלגזות שעולות לגובה של 17.5 מטר שהן יהיו מנווטות בשלב ראשון, בשלב שני הן יהיו אוטומטיות ככה שאנחנו נדע בדיוק כמה פעולות אנחנו יכולים לעשות, ונוריד את התלות שלנו באנשים, ונגדיל את התלות שלנו בריבית נמוכה".

 

פלץ הוסיף וציין כי במסגרת הפעילות של החברה מול חברת עזריאלי דוט קום, קרגו אמרפורד מטפלת בכל הזמנה בנפרד בנוהל לפיו הם מלקטים מתוך מגוון רחב ומגוון של מוצרים, את המוצרים שנרכשו באתר, ואח״כ אורזים ומכינים למשלוח באמצעות שליחים או דואר. ״הלוגיסיטקה של אי- קומרס שונה לחלוטין מהלוגיסטיקה הרגילה של B TO B״, אמר פלץ, והוסיף: ״לא מדובר בליקוט של הרבה מוצרים למקבל אחד –אלא בליקוט של מעט מוצרים לאלפי מקבלים. באתר עצמו יש יכולת לעקוב אחרי הליך הכנת המטען ללקוח וכן מעקב על ביצוע השליחות לרוכש.

 

"מעבר לזה, אנו מטפלים בהעברתם של מוצרים  שלא נמצאים במרלו"ג ונקנים באתר. לא מדובר על אתר של חנות אחת, אלא על חנות גדולה, כמו עזריאלי דוט קום, שמוכרת אלפי מוצרים, שונים בגודלם וערכם, שהולכים לאלפי אנשים באותו יום. המערכת הזו קשורה גם לנושא שאנחנו מכנים Cross Docking מטענים שלא נמצאים אצלנו במרלו"ג אנחנו אוספים מהספקים מביאים למרלו"ג שלנו עוד באותו היום ולמחרת מפיצים עם ה-Last Mile״, סיכם.