התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

יהודה לוי: הענף מחפש פתרונות בתחום האוטומטי

יהודה לוי: הענף מחפש פתרונות בתחום האוטומטי

לדברי יהודה לוי, מבעלי חברת גלובוס, קיים קושי רב בגיוס כח אדם מקצועי. ״המצוקה היום היא ברצפת היצור, ושם יש צורך בפתרון״ מה שלדבריו גורר צורך לחפש פתרונות בתחום האוטומטי בכדי לצמצם את התלות בכח אדם. הדברים נאמרו במסגרת ועידת PORT2PORT 2017
20.08.17 / 09:37
יהודה לוי: הענף מחפש פתרונות בתחום האוטומטי
20.08.17
יהודה לוי: הענף מחפש פתרונות בתחום האוטומטי
20.08.17
יהודה לוי: הענף מחפש פתרונות בתחום האוטומטי

בשנים האחרונות מתמודדות חברות הלוגיסטיקה עם מגוון נושאים מורכבים הפוגעים ברווחיות מחד ומאידך, החברות מחוייבות בהשקעות ענק בתשתיות, במערכות מידע ובכח אדם על מנת להישאר רווחיים ותחרותיים, כשברקע עלויות הנדל״ן והתשתית אשר עולות משנה לשנה. ״אנחנו כל הזמן חייבים להיות יעילים ומדוייקים״, אומר יהודה לוי, דירקטור ובעלים בחברת גלובוס – חברה מהמובילות בתחומה שלרשותה עומדים למעלה מ- 100 אלף מ״ר שטחי אחסנה ולמעלה מ- 600 עובדים.

 

״אם לא נהיה יעילים והאנשים לא יהיו ורסטילים ויוכלו לבצע מספר עבודות במספר אתרים שונים על מנת שנוכל לעבוד במקסימום יעילות, אז יהיה קשה להגיע לרווחיות. ומצד שני, ככל שהאתרים הלוגיסטיים יותר גדולים העלויות למ״ר נמוכות יותר. ההוצאות הישירות והעקיפות, ההשקעה בתשתיות ומערכות מידע הן גדולות מאוד ורק נושא של עבודה מדויקת מהירה, זריזה, ויעילה יכול להביא לרווחיות סבירה ואנחנו נלחמים בזה ביום יום״.

 

 

לדברי יהודה לוי, קיים קושי רב בגיוס כח אדם מקצועי כשההכשרה בתחום הוא לא מהמצטיינים, לדבריו. ״גם אנשים שלומדים וסיימו מסלול זה או אחר, אלו לא אנשים שמחפשים להיות אנשי צווארון כחול אלא רוצים תפקידי ניהול וכאלה לא חסר בתחום. אנחנו מחפשים את הצווארון הכחול שזו משימה מאד קשה. המצוקה היום היא ברצפת היצור, ושם יש צורך בפתרון״.

 

בהתייחסו לנושא האוטומציה אמר לוי: ״אנחנו מחפשים פתרונות רבים בתחום האוטומטי, יש השקעת זמן ואנרגיה כיצד מצליחים להתייעל ולהיות תלויים פחות בכח אדם. העלות-תועלת כרגע מראה חיסרון בנושא האוטומטי בגלל העלות, אבל לאורך זמן אין מנוס מלהשתמש באוטומציה מלאה או למחצה, כדי לספק את צרכי הלקוח, מה שיביא לעליית מחירים״.

 

על פי לוי, בטווח הרחוק וככל שתהליך האוטומציה יוטמע יותר ויותר, אנו צפויים לעליית מחירים. לדבריו, ״נכון להיום כולנו סובלים ממחירים נמוכים, תחרות קשה בשוק, לקוחות מגדילים דרישות שלהם, צריכים לעמוד ב- KPI עם קנסות כאלה ואחרים ואנחנו מתמודדים עם זה יום ויום וזה נהיה קשה מיום ליום. מחירי הנדל״ן והארנונה עולים, ולכן המחירים ב- long run, יהיו חייבים לעלות כי יש צורך בחברות עסקיות ורווחיות.

 

״המחסנים מחר יהיו יותר גבוהים. היום בגובה 13.25 מ׳ ומחר בגובה של 20-30 מ' על מנת להוריד עלויות במכונות אוטומטיות במחיר למשטח או מ"ר. אין ספק שהנושא האוטומטי גם מגביר תפוקות, דיוק בעבודה, ספירות ואמינות מלאי, במה שקשור ללוגיסטיקה אוטומציה נותן לזה פתרון. החיסרון כרגע זה נושא העלויות אבל בגבהים נכונים אני מאמין שזה אפשרי וזה יקרה לא בעתיד הרחוק״.

 

בהתייחסו לנושא ה-last mile  הוא ציין כי מדובר בתחום מורכב והעלויות מאד יקרות. ״כולם מחפשים פתרונות כאלה ואחרים על מנת להביא את החבילה ליעד בלי צורך לדפוק בדלת ולבדוק האם הלקוח נמצא, או לא. התשתיות יקרות ואני מאמין שיהיו פתרונות מאוד יצירתיים בעתיד הקרוב. הכל טכנולוגיה ומערכות מידע. לשם אנחנו מתקדמים וזה מה שיוריד את העלויות״.

 

נזכיר כי חברת גלובוס היא חברה שקיימת כבר 31 שנה ועוסקת במגוון פעילויות בתחומי הלוגיסטיקה, רילוקיישן, האומנות, האריזות המסחריות, פרויקטים. החברה היתה לאורך השנים בבעלות פרטית מלאה, ולפני כשלוש שנים רכשה חברת ממן כ- 51% ממניות החברה.

 

לוי סיכם: ״המוטו שלנו אומר שאנחנו נהיה קרובים פיזית ללקוחות שלנו״ ציין יהודה לוי והוסיף: ״ולכן, יש לנו פריסה ארצית ב- 5 מרכזים מכרמיאל בצפון דרך אור עקיבא עד אשדוד, קריית גת ונאות חובב, כשכל מרכז לוגיסטי מאופיין בצרכים של הלקוחות באזור שלו. החברה שלנו נותנת שירותים מקצה לקצה, מה שנקרא one top shop, כשאנחנו נותנים את כל השירותים תחת קורת גג אחת, מעמילות מכס, שילוח בינלאומי, אחסנה, הפצה עד ליעד הסופי של הלקוח״.

 

את הדברים נשא יהודה לוי במסגרת ועידת PORT2PORT 2017 שנערכה לפני מספר שבועות בגני התערוכה בתל אביב.