התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

ועידת PORT2PORT: מושב מיוחד על הזדמנויות של עסקים קטנים ובינוניים במכרזים ציבוריים

ועידת PORT2PORT: מושב מיוחד על הזדמנויות של עסקים קטנים ובינוניים במכרזים ציבוריים

עו"ד עירן בן משה, מנכ"ל גלובס מכרזים, ינחה מושב בשם "מכרזים - האם אנחנו בכיוון הנכון?", על החסמים, השינויים וההזדמנויות במגזר הציבורי
01.06.17 / 12:29
עירן בן משה, מנכ"ל גלובס מכרזים
01.06.17
עירן בן משה, מנכ"ל גלובס מכרזים

במהלך ועידת PORT2PORT 2017 יתקיים מושב אטרקטיבי ביותר עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להרחיב את הפעילות שלהם ולזכות במכרזים ציבוריים – בין אם אלו מכרזים ממשלתיים או מכרזים של הרשויות המקומיות. מדובר בנושא חם ביותר שמעסיק מאוד את כלל הגופים במשק וכולם כאחד מסכימים כי יש להפוך את תהליך הרכש הציבורי לשקוף ונגיש יותר, וזאת על מנת לעודד את הצמיחה במדינת ישראל.

 

במושב, הנקרא "מכרזים - האם אנחנו בכיוון הנכון?", ישתתפו ח"כ רועי פולקמן מסיעת כולנו שכבר עשה לעצמו שם של ח"כ שמדבר וגם עושה, ד"ר שאול אלמקייס, מומחה לתורת המשחקים במכרזים, משה יחזקאל, יו״ר ארגון מנהלי הרכש, עו"ד אלי לוי, סמנכ”ל, חברה למשק וכלכלה ועו"ד שלומי צרפתי, מנהל הרכש של חברת חשמל.

 

עו"ד עירן בן משה, מנכ"ל גלובס מכרזים, ינחה את המושב שיעסוק בדרכים למקסם את המכרזים הציבוריים לטובת עסקים קטנים ובינוניים, יבחן את החסמים אשר עלולים להכשיל עסקים בדרך לזכייה, ואף יבחן את השינויים שיזם ח"כ פולקמן בחוק חובת המכרזים לטובת העסקים הקטנים והבינוניים.

 

לדברי עירן בן משה, "לא ניתן לטעון שהאחריות הבלעדית על היעדר ניצול הזדמנויות בידי עסקים בינוניים ובמיוחד קטנים היא של העסקים עצמם. לממשלה, לרשויות המקומיות ולגופים ציבוריים יש הרבה מה לתקן כדי לעודד תחרות אמתית בתחום המכרזים, ולהביא, בדרך זו, למשק יעיל יותר. לא מדובר רק במהלכים לא חוקיים, או לא לגיטימיים, כמו תפירת מכרזים, או 'הסדרים שקטים' בין מגישים כדי לחלק ביניהם את השוק. מדובר גם בשינוי של נהלים שהם חוקיים לחלוטין, אך מכבידים על חברות קטנות כמו קביעת דמי השתתפות גבוהים, פרסום מכרזים מורכבים וגדולים מדי. גם חוסר השקיפות בפעולת ועדות המכרזים עשויה להקטין את העניין של חברות קטנות לגשת למכרזים".

 

בן משה מציין כי המגזר הציבורי ביצע מהלכים בניסיון להסיר את המגבלות אשר מונעות את שילובם של עסקים בינוניים וקטנים בתהליך הרכש הציבורי. "למרות זאת", הוא טוען, "קשה להגיד שחברות בינוניות וקטנות משוכנעות שהמצב הקיים הוא טוב".

 

המושב יתקיים במסגרת ועידת PORT2PORT 2017 שיתקיים בגני התערוכה ביום רביעי, 14 ביוני.

 

להרשמה למושב "מרכזים – האם אנחנו בכיוון הנכון?" לחצו כאן.