התערוכה והוועידה השנתית
לשילוח, תובלה ושרשרת אספקה

השר כץ בכנס PORT2PORT: נהפוך את ישראל למרכז בינ״ל עוצמתי של תובלה ימית

השר כץ בכנס PORT2PORT: נהפוך את ישראל למרכז בינ״ל עוצמתי של תובלה ימית

השר התייחס בנאומו בפתיחת כנס PORT2PORT למו״מ המתקיים בימים אלה מול העובדים וההסתדרות, לנמלים החדשים שעתידים לפעול כאן בקרוב, ולנושא המשקיע האסטרטגי. ״אם וכאשר יסוכם על הליך להכנסת משקיע אסטרטגי בכל אחד מהנמלים הקיימים, חברות יעמדו בתור להשתלב בפעילות הנמל
21.06.18 / 13:46
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ בכנס PORT2PORT. בעד תחרות הוגנת
21.06.18
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ בכנס PORT2PORT. בעד תחרות הוגנת

שר התחבורה והשר לענייני מודיעין ישראל כץ נשא אתמול דברים במהלך כנס PORT2PORT 2018 אשר משך אליו כ-2,500 מבקרים וריתק את קהל השומעים במליאה עם חזונו עבור נמלי ישראל בשנים הקרובות. ״אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שיהפוך את ישראל למרכז בינלאומי של תובלה ימית״, ציין כץ, ״ואתם, היושבים כאן ופועלים בענף הזה, מהווים חלק מרכזי בתהליך״.

 

השר כץ ציין כי מדיניות הממשלה שנקבעה בנושא הינה ברורה והיא לאפשר לשר התחבורה לנהל את נושא הנמלים תוך שהוא מקבל בנושא גיבוי מראש הממשלה ומשר האוצר הנוכחי וגם אלו שקדמו לו. ״זה מוכיח את עצמו, אין תן וקח בתחומים אחרים במשק עם ההסתדרות על חשבון הרפורמות בנמלים ולכן הגענו עד הנה, ואנחנו נמצאים במצב של רפורמה גדולה בנמלי ישראל. מצד אחד החל תהליך מוצלח מאוד של בניית נמלים חדשים באשדוד ובחיפה – נמלי מים עמוקים משוכללים שיוכלו לתת שירות ללקוחות, ובמקביל, משתדרגים הנמלים הקיימים בכל הקשור לנמלים הקיימים בנושא התשתיות והציוד״.

 

צפו בדברי השר התחבורה כץ בכנס PORT2PORT 2018: 

 

 

השר כץ ציין כי ״רפורמה נכונה והוגנת מתקיימת כאשר הנמלים החדשים הם חזקים והנמלים הקיימים מתחזקים. ואז אין לקוחות שבויים, כל אחד יכול לבחור, ויש תשתיות, כבישים ורכבות. כל אחד מקבל את השירות שהוא רוצה, את הטוב ביותר ואת האטרקטיבי ביותר״. 

 

השר כץ ציין בהמשך לדבריה של אורנה הוזמן-בכור, יו״ר חברת נמל אשדוד שנשאה דברים לפניו (ר׳ ידיעה נפרדת) כי הוא מעולם לא התחייב להעניק רשת הגנה לעובדי דור ב׳. ״אמרתי, והסמכתי את מנכ״לית משרדי, קרן טרנר, לאשר רשת ביטחון תעסוקתית בהיקף של 70%, תמורת הסכמי התייעלות. בלי האחד לא יתממש השני. ואת זה אישרתי באופן עקרוני למרות שזה בניגוד להסכמים ב-2005 שם נקבע שעובדי דור ב׳ לא יזכו להגנה, העובדים קיבלו מיליארדים בלי שנתנו שום תמורה. כעת הנסיבות השתנו. רבים מדור א׳ כבר פרשו״.

 

השר כץ אמר כי בסך הכל לקח החלטות ממשלה קיימות, התאים אותן למציאות הקיימת כיום והחל להוציא אותן אל הפועל, בין אם זה בתשתיות הכבישים, ברכבות, בנמלי התעופה וכעת בנמלי הים. 

 

״כשהתחלתי להתניע את התהליך להקמת הנמלים, אמרו לי שאי אפשר להקים נמל חדש והציעו להתחיל לדון בתהליך רק ב-2025 ואף גיבו זאת במסמכים. אולם, אני פעלתי להיפך והחלטתי להוציא את התכניות לפועל. כך היה גם עם שדה התעופה רמון שבתמנע - קיבלתי המון התנגדויות ונימוקים למה לא, ושדה התעופה רמון יתחיל לפעול עוד השנה״, הוסיף השר כץ. 

 

שר התחבורה ציין כי פתח את השמיים לתחרות, כנגד רבים שהתנגדו, וכל התחזיות השחורות התבדו. ״היום כולם טסים בזול, הפעילות האווירית התרחבה ושוברת כל יום  שיאים חדשים. כך היה גם בנמלים. היה ויכוח אם צריך נמלים נוספים או לא, מנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה, יגאל מאור, אמר שאניות גדולות זה העתיד וצדק. אם לא נבנה נמלים חדשים – הספנות העולמית תדלג על ישראל. נמלי מים עמוקים הם תנאי לנוכחות על מפת הספנות העולמית״, אמר השר כץ. 

 

בהתייחס לעובדי הנמלים, אמר השר כץ: ״המדינה קבעה רשת בטחון שלא עתידה להתממש, זו רשת בטחון נכונה. מאחר והזמן חולף, ברור שנגיע לזה. העובדים רוצים להגביה את רשת הביטחון כדי שלא נגיע ליעד והם יוכלו לקבל כסף חינם בלי לעבוד -  התשובה היא לא. לא נגדיל במילימטר את רשת הביטחון זה בדיוק המקום שמוכיח שצדקנו בתחזיות״. 

 

השר כץ התייחס גם לנושא המשקיע האסטרטגי ואמר כי ״אם וכאשר יסוכם על הליך להכנסת משקיע אסטרטגי בכל אחד מהנמלים הקיימים, חברות יעמדו בתור להשתלב בפעילות הנמלית במדינת ישראל״.